سیستم مدیریت ارتباط با مشتری دارای مزایای بسیار برای کسب و کارهای مختلف است

در این نوشته قصد داریم به معرفی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و مزایای استفاده از آن بپردازیم. بسیاری از سیستم‌های امروزی برای سهولت انجام کارها ایجاد شده‌اند. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، نرم افزاری است که اطلاعات بدست آمده از مشتری مانند تعاملات، تماس ها، خریدها، علاقه مندی ها و … را در یک پایگاه داده که آن را CRM database می نامیم یکپارچه نموده تا کاربران شرکت دسترسی و مدیریت آسان‌تری روی آن داشته باشند و از این پایگاه داده در جهت دستیابی به اهداف تعیین شده در مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کنند. ثبت تعاملات مختلف مشتری، اتوماسیون فرآیندهای گردشکار و قابلیت پیگیری کارایی و بهره‌وری از وظایف اصلی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری است.

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری اگر به درستی به کار گرفته شود می‌تواند منافع زیادی برای یک شرکت تجاری به همراه داشته باشد. استفاده از یک سیستم خوب CRM باعث فروش بیشتر، سود بیشتر و وفاداری روزافزون مشتریان به شرکت است. فارغ از این موارد سیستم CRM مزیت‌هایی دارد که گاهی اوقات دیده نمی‌شوند ولی اهمیت دارند. این منافع عبارتند از:

صرفه جویی در زمان

یکی از واقعیت‌های ناخوشایند بخش فروش این است که حجم کار بسیار زیاد است. کارکنان فروش اغلب زمان زیادی را صرف کاغذ بازی می‌کنند. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری نمی‌تواند شلوغی کار را از بین ببرد ولی می‌تواند قسمتی از آن را به حالت خودکار درآورده و سرعت کارها را بیشتر کند. این به معنای صرفه‌جویی بیشتر در کار و همچنین سود بیشتر است.

سازماندهی

استفاده ازسیستم مدیریت ارتباط با مشتری باعث می‌شود که بتوانید با سهولت بیشتری کار خود را سازماندهی کنید. همچنین این سیستم باعث می‌شود که بتوانید چیزهای مختلف را به راحتی دسته‌بندی کنید تا پیدا کردن آن‌ها آسان تر شود و همچنین چیزی از قلم نیافتد. اگر شما به یک مشتری بگویید که دوشنبه با او تماس می‌گیرید و این اطلاعات در سیستم CRM ثبت شود احتمال فراموشی آن کمتر وجود دارد. سیستم علاوه بر یادآوری تماس به شما می‌تواند اطلاعاتی هم که به مشتری قول داده‌اید در اختیار شما قرار می‌دهد.

ارتباط اعضای تیم فروش با یکدیگر

برای فروش باید اطلاعات مختلف را با سایر اعضای تیم فروش به اشتراک بگذارید. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری می‌تواند بیشتر این ارتباطات را به صورت خودکار انجام دهد و اطلاعات مختلف را در اختیار کاربران قرار دهد.

ایجاد سریع تر سرنخ فروش

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز را آسان‌تر می‌کند و شما بهتر می‌توانید سوالات مشتریان بالقوه را پاسخ دهید و در وقت برای پیدا کردن اطلاعات صرفه جویی کنید. زمانی که در رابطه با محصول خود اطلاعات دارید می‌توانید با سرعت بیشتری سرنخ‌های فروش ایجاد کنید.

برقراری نظم

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به فروشنده کمک می‌کند در طبقه‌بندی کردن اطلاعات مشتری و تماس‌ها و مواردی از این دست نظم داشته باشد.

مدیریت امور فروش

CRM می‌تواند اطلاعات لازم برای پیگیری عملکرد را در اختیار فروشنده قرار دهد و با گزارش‌های دقیق در رابطه با عملکردهای روزانه و ماهانه فروشنده اطلاعات مفیدی فراهم کند.

مدیریت خدمات توسط سیستم مدیریت ارتباط با مشتری

با استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری می‌توان تمامی موارد مربوط به سفارش خدمات را در سازمان پشتیبانی کرد.

برنامه ریزی امور فروش

تیم فروش می‌توانند با تحلیل داده‌های مشتری امکان پیش‌بینی میزان فروش و درآمد تخمینی کلی را داشته باشند.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی در دیجیتال مارکتینگ اینجا کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.