بپرسیم پلتفرم نظرسجی آنلاین است که جایگزینی برای پرسشنامه های کاغذی محسوب می شود، که از داده‌های آن‌ها برای تحقیقات بازار و بهبود فرایندهای شناخت مشتری استفاده می کند. طی یکسال فعالیت، بیش از 40 هزار کاربر از سراسر کشور، عضو بپرسیم شده اند.
بپرسیم حاصل مطالعات، بررسی و تلاش های چندین ماهه ای است که به شکل پیوسته درباره انجام و نحوه اجرایی کردن این ایده در ایران، و کاربردی کردن آن برای کاربران ایرانی به انجام رسیده است.
اما این ایده چیست؟ ذهن کنجکاو بشر همواره در پی این بوده است تا با بررسی سلایق و نظریات دیگران به بهترین راه ها و ایده ها دست پیدا کند. به همین خاطر روزانه ده ها و صدها نظرسنجی و پرسشگری انجام می شود، تا با بررسی جامعه و نمونه ها نظر دیگران را در مورد هر چیزی دانست. زیرا تنها با تکیه بر خرد جمعی است که می توان جامعه‌ای شکوفا و پیشرو داشت.
ایده بپرسیم www.beporsim.com در سال ۹۳ شکل گرفت و پس از چندین ماه مطالعه جمعی ماهیت آن این‌گونه بنا شد تا بتواند نقش به‌سزایی در بهبود کیفیت زندگی مردم داشته باشد و این بهبود نیازمند کمک و همیاری هموطنان خوب کشورمان می باشد. پیاده سازی و ارائه امکانات در بپرسیم به دلیل ماهیت استارتاپی بودن آن زمان‌بر بود و البته این تاخیر توانست پروژه را در چندین شاخصه مختلف بهبود ببخشد و پروژه ای کامل و شاخص را ارائه کند.
شاید همواره برای شما سوال پیش آمده باشد که دیگران درباره وقایع، اتفاقات و هر چیزی که مربوط سبک زندگی باشد چه نظری دارند. بپرسیم سعی دارد تا نظر کاربران درباره محصولات مصرفی، اتفاقات، زندگی، رفتارها، علایق و سلایق و به طور کلی، هر رویدادی در پیرامون آنها بپرسد تا به تحلیل و بررسی و جمع بندی آنان بپردازد.

نتایج به دست آمده صرفا برای این است که به اطلاع همگان رسیده تا سهمی در اطلاع‌رسانی و چه بسا بهبود بخشیدن و تعالی جامعه و مردمان جامعه داشته باشد. بپرسیم، همچنین برای قدردانی از سهمی که افراد در این کار دارند به طور دوره ای با برگزاری قرعه کشی، جوایزی به آنان اهدا خواهد کرد. اطلاعات شخصی کاربران در بپرسیم به طور اختصاصی حفاظت خواهند شد.
این روزها، همه جا پر از داده و اطلاعات است. اطلاعاتی که از طریق تماس یا تجربه کار با سرویس‌های مختلف یا به طور مستقیم تهیه می‌شوند. تقریباً هر تراکنش یا تعاملی با هر سیستم حافظه‌پذیر، مقادیری داده ایجاد کرده که این داده ها جمع آوری و ثبت می‌شوند.
وظیفه‌ی داده‌کاوی همانند ترجمه ی عینی «Data Mining» به معنی «کاویدن معادن داده» می باشد. کاویدن و استخراج از منابع عظیم داده است؛ تا اطلاعات گرانبهایی که در حجم انبوهی از اطلاعات سطحی پنهان شده، را استخراج کند. در مقیاس داده های مورد بررسی، اینکه داده‌ها چه چیزی را به ما نشان می‌دهند، بسیار سخت است. اما داده‌کاوی به ساده‌ سازی و خلاصه‌ کردن داده‌ها در چارچوبی که برای ما قابل درک باشد می‌پردازد و به ما اجازه می‌دهد تا با مشاهده الگوها به استنتاج چیزهای مفید از مجموعه داده ها نائل شویم.
در واقع داده‌کاوی تصمیمات زیانده را کم می کند چون در فضایی شفاف و با اطلاعات مشخص نمی‌توانید احساسی تصمیم بگیرید؛ و با علم به گذشته می‌دانید کدام تصمیمات زیانده بوده‌اند. فلسفه ی این کار مبتنی بر آن است که با شناخت درست از گذشته، آینده را پیش بینی کنیم. تفاوت اصلی داده کاوی و علم آمار، در حجم داده های مورد تحلیل، روش مدلسازی داده‌ها و استفاده از هوش مصنوعی است.
علم آمار به تنهایی برای صاحبان صنایع و شرکت ها بسیار اهمیت دارد. اما اهمیت داده کاوی فراتر از علم آمار می رود و امکاناتی در اختیار شما قرار می‌دهد که ساز و کارهایی آماری از انجام آنها ناتوان می‌شوند. تفاوت اصلی علم آمار با شاخه‌ی توسعه یافته‌ی خود یعنی داده‌کاوی، در حجم داده‌های مورد تحلیل و روش مدلسازی داده‌ها است.
در بیشتر موارد حجم داده‌های اولیه‌ی مورد استفاده در داده‌کاوی آنقدر زیاد است که به یک چالش زمان‌بر و هزینه‌بر تبدیل می‌شود. اما مدل‌سازی داده‌های ورودی و دستیابی به اطلاعات پنهان و ارزشمند موجود در این حجم عظیم داده، با کمک هوش مصنوعی و شیوه‌های خودکار یادگیری انجام می‌شود که در بررسی‌های پایه‌ای آماری خبری از آن نیست. برای دریافت رایگان آموزش های دیجیتال مارکتینگ اینجا کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.