در دنیای دیجیتال داشتن وب سایت در فضای اینترنت برای ایجاد یک تجارت الکترونیک یک مزیت به شمار می آید. نام انتخاب شده برای سایت، دامنه نامیده می شود. انتخاب دامنه یکی از ضروری ترین مواردی است که هر شخص در ابتدای کار باید به آن توجه کند؛ چرا که دامنه قطعا بیانگر فعالیت هر شخص می باشد. شاید در ذهن شما بیاید، که انتخاب یک اسم کار راحت و آسانی باشد، اما در دنیای دیجیتال که تعداد وب سایت ها و دامنه ها زیاد شده کاری مشکل است. کوتاه بودن اسم، عدم تلفظ چندگانه، نحوه ی نوشتن متفاوت به خاطر اصوات و … ویژگی های یک دامنه خوب است.
اکنون فرض کنید یک نام دامنه انتخاب کرده و به دنبال ثبت آن دامنه هستید و متوجه می شوید که نام دامنه که تصمیم به ثبت آن داشتید قبلا توسط افراد حقیقی و حقوقی ثبت شده و دوباره باید به دنبال نام دامنه ی دیگری باشید. هاست ایران این مشکل را حل کرده و فرد علاوه بر بررسی وضعیت دامنه می تواند از پیشنهاد دهنده نام دامنه در هاست ایران www.whois.hostiran.net استفاده کند.
این سامانه خدمتی جدید از شتابدهنده هاست ایران است که اطلاعات کلی یک دامنه، وضعیت آزاد بودن آن را ارائه می دهد. در صورت فعال بودن دامنه و سایت بررسی شده، می توانید گزارش کاملی از وضعیت سایت و سئو ببینید.

اگر نمی دانید چه نوع دامنه ای انتخاب کنید؛ به شما پیشنهاد دهنده نام دامنه در هاست ایران را پیشنهاد میکنیم که در سه گام به شما برای یافتن نام مناسب کمک می کند.
مرحله اول: کلمات موجود در دامنه
کلمه یا کلماتی که معرف نام تجاری شما هستند و یا فعالیت شما را به بهترین نحو توصیف می کند را وارد نمایید.
مرحله دوم: پیشوند و پسوند
پیشوند کلمه ای است که در ابتدای نام اصلی و پسوند کلمه ای است که در انتهای نام اصلی شما قرار می گیرند و به توصیف بهتر فعالیت یا سایت شما کمک می کند.
مرحله سوم: نوع دامنه
بخش پایانی دامنه که با یک نقطه از بخش نام سایت جدا می شود و با توجه به موضوع و گستره فعالیت یک سایت میتوانید یک یا چند پسوند را انتخاب نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.