استفاده از ویدئومارکتینگ برای کسب و کارهای مختلف مفید بوده و می تواند مراحل بازاریابی دیجیتال هر کسب و کاری را مدیریت کند. مزایای فراوانی برای استفاده از ویدئومارکتینگ وجود دارد که این مزایا باعث شده هزینه انجام شده در این زمینه قابل توجیه باشند.

مهم ترین مزایای ویدئو مارکتینگ

  1. مشتریان شما ویدئو را بیشتر تماشا می کنند

بدون آمار هم می توان فهمید که تماشای ویدئو جذابیت های ویژه ی خود را دارد اما تحقیقات هم ثابت کرده است که مشتریان به ویدئو بیشتر از متن یا عکس توجه می کنند. آمار هم البته موید این موضوع است، برخی از این آمارها در ادامه امده است:

92%  تبلیغات محصولات و فروش b2b با استفاده از ویدئو آنلاین است.

4 میلیارد ویدئو روزانه در یوتیوب به اشتراک گذاشته می شود.

یک سوم خریدارها، خرید های خود را بعد از مشاهده ویدئو انجام می دهند.

  1. تبلیغات ویدئویی باعث فروش سریع تر محصول می شود

همه چیز گویای این است که تبلیغات ویدئویی باعث افزایش فروش محصولات می شود. بزرگترین وب سایت های فروش آنلاین دنیا مانند آمازون و ای بی، بیان کرده اند که با افزودن ویدئو مارکتینگ به محصولاتشان، نرخ فروش آن ها 35 درصد افزایش پیدا کرده است. 35 درصد رقم فوق العاده ای است که شاید در کمتر ابزاری بتوان این میزان از تاثیرگذاری را پیدا کرد.

  1. کاربران ویدئو را به اشتراک می گذارند

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، نقش بسزایی در برندسازی و اعتماد به برند دارد. هر کاربری که ویدئویی را جذاب ببینید، حتما آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد تا دیگر دوستان خود آن را مشاهده کنند. روزانه و در هر دقیقه، بیش از 700 ویدئو در توییتر توسط کاربران به اشتراک گذاشته می شود. این حجم از اشتراک گذاری نشان از اهمیت این موضوع دارد؛ به علاوه اینکه اشتراک گذاری اعتمادسازی می کند. وقتی یکی از دوستان شما ببیند که برای وی ویدئویی به اشتراک گذارده اید، تمایل بیشتری به مشاهده آن خواهد داشت.

  1. ویدئو مارکتینگ را می توان در میان کاربران موبایلی استفاده کرد

در کل استفاده از تلفن های هوشمند افزایش یافته و ویدئو نیز از جمله مواردی است که افراد تمایل دارند در موبایل به تماشای آن بپردازند. تعداد افرادی که ویدئو ها را با استفاده از موبایل مشاهده می کنند، رو به افزایش است. جالب است بدانید که 88 درصد ویدئوهایی که زمان آن ها زیر 30 ثانیه است، در موبایل ها مشاهده می شود. مخصوصا اگر اینکه در طراحی ویدئو از حالت رسپانسیو استفاده شده است.

  1. ویدئوها بهترین فرمت برای اطلاع رسانی و آموزش هستند

آموزش در بسیاری از کسب و کارها اهمیت فوق العاده ای دارد. برای مثال استفاده از یک دستگاه صنعتی نمی تواند به وسیله متن و یا عکس به خوبی آموزش داده شود اما ویدئو مارکتینگ می تواند به سادگی به کمک این آموزش بیاید. مزیت استفاده از ویدئو در آموزش این است که می توان تمامی جنبه ها به صورت کاملا زنده نمایش داد ولی در عکس و تصویر محدودیت هایی وجود دارد و نمی توان هر نوع مطلبی را با آن ها به صورت کامل آموزش داد.

  1. موتورهای جستجو برای ویدئو ها ارزش قائل هستند

در دنیای دیجیتال امروز نقش موتورهای جستجو بسیار مهم است. شما باید تلاش کنید تا نظر موتورهای جستجو به ویژه گوگل را به سمت خود جلب کنید. جالب است بدانید که موتورهای جستجو امروزه بیشتر از گذشته به ویدئو مارکتینگ اهمیت می دهند. در بخش جستجوی ویدئو در موتورهای جستجو مانند عکس، بهترین ویدئو براساس رتبه بندی خاصی نمایش داده می شوند. به اشتراک گذاشته شدن ویدئو ها در شبکه های اجتماعی و قراردادن آن ها در بلاگ از مهمترین عواملی افزایش رتبه یک ویدئو می شوند و همچنین می توانند توجه کاربران را به خود جلب کنند. دیده شدن ویدئو در موتورهای جستجو باز به یکی از اهداف ویدئومارکتینگ یعنی برندسازی کمک می کند.

  1. یک ویدئو می تواند در یک زمان کوتاه اطلاعات بسیاری را در اختیار کاربران قرار دهد

در عصر نوین، زمان مهم و حائز اهمیت است. با استفاده از ویدئو مارکتینگ، مطالب زیادی نسبت به عکس و تصویر و درزمان کوتاه تری را بیان کنید. برای خواندن یک متن معمولی حداقل 10 دقیقه و برای یک عکس حداقل دو دقیقه زمان لازم است، ولی همان مطلب را می توان در عرض 30 ثانیه با ویدئو به کاربران بیان کرد. شما با تولید ویدئو برای وقت مخاطبین خود ارزش قائل شده اید و این همان حس خوبی است که توانسته اید منتقل کنید.

  1. با استفاده ویدئو داستان را راحت تر می توان بیان کرد

ویدئو و اثر آن بیش از هر چیز دیگری است. اثر احساسی که ویدئو مارکتینگ دارد، می تواند مخاطب را درگیر کند. با استفاده از بیان داستان ویدئو شما می توانید ارتباط بهتری را کاربران و مخاطبان خود برقرار کنید؛ زیرا در تولید آن می توانید از انواع حالت های گرافیکی، صدا، نور و غیره که برای تولید فیلم لازم است استفاده کنید. این ویژگی تنها به ویدئو مربوط بوده و در دیگر فرمت ها چنین قابلیتی وجود ندارد. درگیر کردن تمامی حواس در ویدئومارکتینگ به شما کمک می کند تا مشتری را جذب خود کنید

مزیت های گفته شده خود می تواند به تنهایی به شما کمک کند تا کسب و کارتان را با جهش مواجه کنید. به همین علت است که صاحبان کسب و کار هزینه هیا بسیار زیادی برای این موضوع می کنند و در دراز مدت نتایج فوق العاده ای از استفاده از این ابزار بدست می آورند. برای دریافت مشاوره ویدئو مارکتینگ اینجا کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.