استفاده از بازاریابی دیجیتال در حال پیشرفت است و کسب و کارهای مختلفی برای اینکه بتوانند از این فضا برای گسترش بازار خود اقدام کنند شروع به فعالیت کرده اند. فعالیتی که اگر بر مبنای صحیح انجام شود، می تواند تاثیر بیشتری نسبت به بازاریابی سنتی داشته باشد. بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتالی، هر دو دارای اهداف مشابهی هستند اما استراتژی ‌هایی که بکار می ‌گیرند، متفاوتند.

به نظر می رسد بازاریابی دیجیتال توانسته است بازاریابی سنتی را در کارایی شکست داده و به همین علت پیروز این میدان باشد. در ادامه به دلایل این پیروزی اشاره خواهیم کرد.

مهم ترین دلایل پیروزی بازاریابی دیجیتال چیست؟

هزینه کمتر و سرعت بالاتر

برخلاف بازاریابی سنتی که بسیار پرهزینه و زمان‌ بر بود، استفاده از روش دیجیتال بسیار مفید بوده و یک روش مطلوب به حساب می‌آید. بازاریابی دیجیتال بسیار اقتصادی و سریع است که برای کسب و کارهای کوچک نیز به‌ کار گرفته می ‌شود.

دیده شدن بیشتر

در بازاریابی دیجیتال شما مطمئنا بیشتر دیده می شوید. این موضوع به دلیل وجود شبکه های اجتماعی است که به وسیله آن ها بازاریابی دیجیتال شکل می گیرد. وجود فیس بوک ، تلگرام ، توییتر ، لینکدین و … می تواند باعث برند سازی و بیشتر دیده شدن شما شود.

سرعت دیده ‌شدن در بازاریابی سنتی کمتر است و همین امتیازی مثبت و مزیتی غیر قابل انکار برای بازاریابی دیجیتال، در قرن ۲۱ به حساب می‌آید.

همیشه در دسترس

با کمک تبلیغات دیجیتالی شما می‌ توانید به صورت بیست و چهار ساعته در تمامی روزهای هفته سال در معرض دید مشتریان خود قرار بگیرید. این قابلیت، شما را قادر می ‌سازد تا نام تجاری خود را به اطلاع طیف وسیع‌ تری از مخاطبان در سرتاسر جهان برسانید.

تجزیه و تحلیل آنلاین اثرگذاری

برای بازاریابان و کارآفرینان جالب است که نتایج حاصل از به‌ کارگیری استراتژی‌ های خود در تبلیغاتشان را ارزیابی کنند که آیا پیروز شده‌اند؟ این نتیجه، با کمک داده‌های دیجیتالی به ‌راحتی قابل تجزیه و تحلیل خواهد بود.

در حوزه طراحی سایت، تجزیه و تحلیل گوگل، شما را در این ارزیابی بسیار کمک خواهد کرد. این‌ که چه تعداد افراد از وب‌ سایت شما بازدید کرده‌اند و هر یک از آن‌ها چه مدت از زمان را در سایت شما سپری کرد‌ه‌اند. در صورتی که بدست آوردن نتایج بلا درنگ در بازاریابی سنتی دشوار و تقریبا غیرممکن است.

بازگشت سرمایه

تبلیغات چیزی نیست جز تبلیغ نام تجاری در جهت جلب توجه مشتریان در خرید یک محصول خاص. شما با تبلیغات می توانید برند خود را در کشور و یا حتی در جهان مطرح سازید. در واقع، تبلیغات سرمایه‌گذاری‌هایی هستند که در جهت منفعت مالی صورت می‌ گیرند. در بازاریابی دیجیتال بازگشت سرمایه با سرعت بیشتری انجام می شود. اما با رسانه‌های سنتی، باید برای مدتی طولانی منتظر بمانید.

ماندگاری

تبلیغات سنتی به هیچ وجه ماندگار نیست. در این بازاریابی، ماندگاری محدود است. تبلیغات چاپی بعد از ساعت‌ها از بین خواهند رفت. تبلیغات تلویزیون بعد از گذشت هفته ‌ها از بین خواهند رفت، که البته در این مورد تبلیغات تلویزیون به جهت طولانی‌ تر بودن جذاب‌ تر و گزینه ‌ای بهتر می ‌باشند.

اما در بازاریابی دیجیتال موضوع فرق می کند. در بازاریابی دیجیتال، اگر تبلیغی پست شود، تا زمانی ‌که شخصی آن‌ را پاک نکنند در آن مکان قرار می‌ گیرد. در رسانه‌ های آنلاین شما می‌ توانید بارها و بارها تبلیغی را که دوست دارید، در معرض دید دیگران قرار دهید تا آن‌ را ببینند وآن‌ را درک کنند.

در واقع تاثیرات موج‌ گونه بازاریابی دیجیتالی بسیار شگفت‌ آور است. در عرض چند ساعت محتوا و یا تبلیغ شما را همانند ویروسی منتشر می ‌کند و نام تجاری شما را به گوش همگان می ‌رساند.

ارتباط مستقیم با مصرف کنندگان

در بازاریابی سنتیف دسترسی به مصرف کنندگان آنقدر ها هم ساده نیست و شما برای دسترسی به آن ها باید وقت و هزینه زیادی مصرف کنید. ارتباط دوطرفه، استراتژی شگفت‌ آوری خواهد بود که به کمک آن می ‌توانید مصرف‌ کنندگان بالقوه خود را به محصول خود علاقه‌ مند و آن‌ ها را از نام تجاری خود مطلع کنید.

بازاریابی دیجیتالی بر روی ارتباط چندطرفه متمرکز شده ‌است. وجود این ارتباط کار را برای نام‌ های تجاری جهت انتقال پیام به مخاطبانشان، راحت ‌ترکرده ‌است. این باعث می‌شود تا مصرف‌کنندگان بیشتردرگیر شوند و برروی نام تجاری شما تمرکز کنندکه این  خود تضمینی است برای موفقیت آن نام تجاری.

استفاده از هر دو شیوه ؛ پیروزی در بازاریابی

درست است که در دنیای امروز بازاریابی دیجیتال حرف اول را می زند و بازاریابی سنتی به گوشه ای خزیده است اما هنوز هم بازاریابی سنتی کارایی خود را از دست نداده است.

برنامه‌ هایی که از ترکیب این دو استراتژی بازاریابی سنتی و دیجیتالی در یک پکیج منسجم بهره برده‌ اند به یکی از بهترین‌ ها تبدیل شده‌ اند. بنابراین برای اینکه، نام تجاری خود را به یکی از بهترین ‌ها تبدیل کنید و در صدر رقیبان خود قرار بگیرید، رعایت توازن میان این دو استراتژی را فراموش نکنید که البته باید با تاکید بیشتر بر روی استراتژی بازاریابی دیجیتالی همراه باشد. برای دریافت مشاوره بازاریابی اینجا کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.