تبلیغات راهی است که هر کسب و کاری برای پیشرفت باید از آن به سمت پیشرفت حرکت کند اما این مسیری پر پیچ و خم است که نمی توان به این سادگی ها از آن عبور کرد. اهمیت مشاوره تبلیغات از همین جا مشخص می شود که در صورتی که مشاوری در تبلیغات همراه کسب و کار نباشد، ممکن است خیلی ساده تبلیغات به راهی برای کاهش نرخ نفوذ برند در جامعه بدل شود.

مشاوره تبلیغات

تبلیغات از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. بیراه نیست اگر بگوییم موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از شرکت ها به تبلیغات صحیح و برنامه ریزی شده آن ها بستگی دارد و داشتن مشاور، موفقیت یا عدم موفقیت شما را در یک پروتکل را رقم خواهد زد. به زبان ساده، تبلیغ راهی است برای رساندن پیام های یک شرکت به مشتریان خود و نکته مهم زمان و نوع تبلیغات است که به وسیله مشاوره تبلیغات مشخص می شود.
برای اینکه تبلیغ از کارایی و اثربخشی لازم برخوردار باشد لازم است که فعالیتهای تبلیغاتی بر اساس یک برنامه تبلیغاتی مناسب انجام پذیرد. برنامه تبلیغات به ما کمک می‌کند تا با پیمودن مسیری درست به نتیجه‎ای قابل قبول دست یابیم. مدیران یک شرکت نیازمند آن هستند که درکی مناسب از مقوله بازاریابی و تبلیغات داشته باشند و نیز بدانند تبلیغات اساساً یک سرمایه گذاری برای شرکت آن ها محسوب می شود و حرکت در این مسیر به جز با داشتن یک مشاور تبلیغات حرفه ای امکان پذیر نیست. در دنیای امروز مشاوره برای تبلیغات خوب است که هم از تبلیغات فیزیکی سر رشته داشته باشد و هم از تبلیغات آنلاین.
در این میان مشاور تبلیغاتی در ابتدا، راهکارهایی را درقالب مشاوره به مشتریان خود می دهد و ابزارهای دقیق تبلیغاتی را برای محصول مورد نظر به مشتری ارائه می کند و نیز با ارائه یک قیمت تخمینی، مشتری را در جریان هزینه هایی که باید در این راه بپردازد قرار می دهد. البته این یک روند اصولی در مشاوره تبلیغات است اما متاسفانه با وجود افراد غیرمتخصص در این زمینه، روش های غیر اصولی و گاهی غیر اخلاقی نیز برای تبلیغات ارائه می شود که ضرر بیشتر را صاحب کسب و کار با برندینگ منفی خواهد کرد.
در واقع مشاور امور تبلیغات با استفاده از اطلاعات دریافتی از مشتری و طراحی کمپین تبلیغاتی، اطلاعات لازم را در اختیار مشتری قرار می دهد. علاوه بر این همان طور که در بالا توضیح داده شد، در تمام مراحل تولید یک مدیای تبلیغاتی بر هزینه ها و کیفیت اجرا، نظارت مستقیم دارد. بعد از اجرای تبلیغات نیز بازخورد مربوطه را در نظر می گیرد، اثر بخشی آن ها را بررسی کرده و به فراخور نیاز، بخشی که ضعیف به نظر می رسد را تقویت نموده و نقاط قوت را حفظ می نماید تا کمپین مربوطه از ثبات کافی در بخش‎های مختلف برخوردار گردد.
مزایای زیادی برای استفاده از مشاوره تبلیغات بیان می شود؛ اما مهمترین مزیت همکاری با مشاور تبلیغاتی توانمند، آن است که وی با تسلط به حوزه های مختلف بازاریابی و مدیریت برند، تبلیغات را بر اساس این نگاه دقیق و جامع نگر پیش می برد و هدفش از تبلیغات ، کامل کردن ابزارهای ارتباطی یکپارچه بازاریابی است. در واقع وی با استفاده از ابزارهای مختلف قصد در بهتر شناساندن برند دارد. حتی تسلط مشاور تبلیغاتی به حوزه های یاد شد در کنار تعهد او گاهی باعث می شود تا مشتری را از تبلیغ بازداشته و از ابزارهای دیگر ترویج و ترفیع کالا برای رونق کسب و و کار مشتریان خود استفاده نماید.
اما یکی از مهمترین سوالات وظایف بنگاه مشاوره تبلیغات و یا فرد مشاور تبلیغات است که در ادامه به 10 مورد اشاره کرده ایم:
۱- آشنایی بهتر با شرکتی یا سازمانی که قرار است خدمات مشاوره تبلیغات دریافت کند و تهیه گزارش شناخت از محصولات، خدمات و کمپانی طرف قراردادش.
۲- مطالعه ، برنامه ریزی و سپس اجرای دقیق برنامه های هماهنگ شده با شرکت یا سازمان در حوزه های مختلف تبلیغات آنلاین یا فیزیکی و برندسازی
۳- بنیان نهادن یک برنامه تبلیغاتی قوی و مدون برای هدفمند شدن برنامه های تبلیغاتی
۴- بودجه بندی صحیح و بدون اغراق یا کم گویی در3 مدل خوش بینانه، متعادل و سخت گیرانه برای تصمیم گیری مالی صحیح توسط صاحبان کسب و کار
۵- طراحی یک برنامه اجرایی (Action Plan) قابل استفاده برای اجرای دقیق کمپین ها و برنامه های تبلیغاتی
۶- پیش بینی و طراحی کمپین های تبلیغاتی در تقویم تبلیغاتی به فراخور نیاز
۷- برگزیدن پیمانکاران تبلیغاتی که بتوانند خواسته ها را به صورت صحیح و درست پیاده سازی کنند و همچنین نظارت دقیق بر عملکرد این پیمانکاران تا روند کار با خلل مواجه نشود.
۸- گزینش رسانه های اثربخش تبلیغاتی با توجه به میزان نرخ تبدیل و قیمت در زمینه رسانه های دیجیتال و رسانه های سنتی
۹- کمک به تیم کارفرما و آموزش پرسنل کارفرما در حوزه تبلیغات و کمک به استخدام نیروهای مدنظر در این حوزه
۱۰- تسهیل فرآیند سنجش اثربخشی تبلیغات از طریق گروه های تحقیقات بازار
اگر شرکت و یا فردی که وظیفه مشاوره تبلیغات را بر عهده دارد به تمامی وظایف خود پایبند باشد، کسب و کاری که قرار است مشاوره های بیان شده را عملی کند، به سرعت رشد کرده و به مراحل خوبی در زمینه کاری خود و در بین رقبا دست پیدا خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.