یکی از مهم ترین راه های فروش محصولات و همچنین ارائه خدمات به مشتریان ، فروش آنلاین با استفاده از فروشگاه های تحت وب است. در واقع فروش انلاین به سادگی می تواند مشکلات برخی از مجموعه ها را بر اساس پارامتر های مشخصی حل و فصل کند. برخی از شرکت ها بر این گمان هستند که فروشگاه اینترنتی یا حتی یک پورتال فروش آنلاین برای کسب و کار آن ها مناسب نیست. به هر حال این شرکت ها هر روز با چالش های زیادی سروکار دارند. چالش هایی مثل:

  • قیمت گذاری ویژه برای مشتری
  • تغییر سریع دسته بندی و مجموعه ها
  • آسیب پذیری فرآیند سفارش به خطاهای انسانی
  • سفارش محصول در ساعاتی که فروشگاه باز نیست
  • هزینه های زیاد پشتیبانی

آنها به طور دائم در جستجوی راه هایی برای کاهش هزینه های پشتیبانی هستند و این کار را با فراهم کردن اطلاعات بیشتری درباره محصول از طریق کانال های خود به مشتریان انجام می دهند. آیا این چالش ها و مسائل برای شما هم آشناست؟ اگر با چنین مسائلی درگیر هستید، پس فروش آنلاین برای کسب وکار شما مناسب است. برای دریافت مشاوره فروش اینترنتی اینجا کلیک کنید.

دلیل ۱ : توسعه کسب وکار شما

با یک راهکار تجارت الکترونیکی شما می توانید به تعداد کمی از مشتریان نهایی که اهمیت زیادی دارند، خدمت رسانی کنید و زمان کمتری را صرف مشتریان عمومی خود کنید. به این دلیل که می توانید از طریق فروشگاه آنلاین کار خدمت رسانی را به وبسایت و مشتری محول کنید. مقدار زمانی که با استفاده از تجارت الکترونیک صرفه جویی شده است را می توان به ارتباط با مشتریان تاپ خود اختصاص بدهید بنابراین می توانید در بلند مدت درآمد بیشتری بدست آورید.

ویژگی دیگر تجارت الکترونیک قابلیت cross-selling و up-selling است. up-selling تکنیکی است که در آن فروشنده، مشتری را به خرید آیتم های گران تر ترغیب می کند، مثل ارائه اشانتیون، تخفیف های تعدادی، پیشنها خرید مدل پیشرفته تر از همان نوع محصول. Cross-selling یعنی ترغیب مشتری به صرف پول بیشتر با خرید محصولات دیگر. در این تکنیک فروشنده به مشتری امکان می دهد تا محصولات مرتبط را ببیند و نیازی را برای محصولی که در ابتدا برای مشتری جذاب نبود ایجاد کند. آیا این کار فروش شما را بیشتر می کند؟ مسلما. تحقیقات نشان داده است که cross-sell و up-sell مقدار سفارش را به شدت افزایش می دهد.

دلیل ۲: موارد خاصِ مشتری

قیمت گذاری برای مشتری و طبقه بندی مشتریان خاص چالش هایی هستند که هر شرکت تجارت B2B با آن روبروست. یک شرکت موفق با ارائه محصولات و قیمت هایی که مطابق با الزامات تجاری خود بر این چالش های پیچیده غلبه می کند. با ایجاد یک محیط آنلاین این کار به صورت مشتری پسند انجام می شود. این محیط آنلاین جایی است که سابقه سفارش، قیمت گذاری مشتری، قطعات یدکی محصول و محصولات به صورت ویژه براساس اطلاعات مشتری انجام می شود. چنین محیطی را می توان با یک فروشگاه اینترنتی ایجادکرد تا چالش های روزانه را به صورت موثر و مبتکرانه حل و فصل کند.

دلیل ۳: کاهش هزینه های پشتیبانی

یک پورتال فروشگاهی آنلاین می تواند به عنوان یک پورتال اطلاعاتی که به مشتریان اطلاعات مورد نیازشان را ارائه می دهد باعث صرفه جویی در پول شود. مشتریان همیشه سوال هایی دارند. آنها درباره اندازه، رنگ، مشخصات محصولات، تعداد موجودی محصول، تخفیف های تعدادی، تحویل، ضمانت، قطعات محصولات و تعمیر و نگهداری پرسش هایی دارند. این سوالات را می توان به سادگی با سیستم تجارت الکترونیک خود پاسخ بدهید. در مقایسه، پاسخ به این سوالات از طریق تلفن یا ایمیل چندین برابر هزینه و زمان نیاز دارد.

دلیل ۴: صرفه جویی در زمان و پول

آیا فرآیند سفارش گیری شما هنوز به دقتِ عامل فروش شما وابسته است؟ اگر این طور است شرکت شما زمان و پول زیادی را روی فرآیند زمان بر و همچنین آسیب پذیر  به خطاهای انسانی هزینه می کند. راهکار خلاص شدن از شر این مشکلات، شروع فروش آنلاین است. ایجاد یک پورتال آنلاین که با سیستم برنامه ریزی منابع سازمان شما یکپارچگی دارد کمک می کند تا زمان عملیات را کاهش، قابلیت اطمینان اطلاعات سفارش و کارایی واحد فروش را افزایش دهید.

دلیل ۵: کسب وکار ۲۴/۷

البته که می خواهید مشتریانتان به شیوه ای که دوست دارند، محصول را سفارش دهند: با تلفن، ایمیل یا به صورت آنلاین. ولی آیا دوست ندارید مشتری هر زمانی که تمایل دارد خرید کند؟ یک راه ساده برای این کار داشتن یک فروشگاه اینترنتی است. فروشگاه آنلاین در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته باز است. یک فروشگاه آنلاین ۲۴/۷ مثل فروشنده ای است که ۲۴ ساعته برای شما کار می کند.

این 5 دلیل می تواند بهانه خوبی برای شروع فروش آنلاین باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.