بسیاری از افرادی که دیدگاه های سنتی در بازاریابی و کلا فروش و بازار فروش دارند، علت و اهمیت ویدئو مارکتینگ را نمی دانند. در واقع گفتن مزایای ویدئو مارکتینگ به تنهایی برای اینکه این افراد برای ورود به دنیای ویدیو قانع شوند کافی نیست. در ادامه قصد داریم به نکاتی در مورد علت نیاز کسب و کارهای مختلف به ویدئو مارکتینگ بپردازیم:

تاثیر ویدئو مارکتینگ در شناساندن کسب و کار

صدا و تصویر معجزه می کند. قدرت صدا و تصویر در ویدئو می تواند نفوذ بیشتری را ایجاد کند به همین علت تاثیر مستقیم روی بازدیدکنندگان دارد. هرچه ویدئو کیفیت بالاتری داشته باشد، تاثیر بصری بهتری خواهد داشت. ویدئو یک رسانه ی عالی برای یادگیری است اما در عین حال مصرف آن نیز بسیار راحت است و افراد می توانند حتی در حرکت نیز از آن استفاده کنند. در واقع همین موضوع مهم ترین مزیت ویدئو را رقم می زند.

افزایش فروش با ویدئو مارکتینگ

ویدئو یک رسانه ی معتبر و همگانی برای فروش و در کنار آن آموزش است. بسیاری از صاحبان کسب و کار، هنوز به ویدئو به عنوان وسیله ای برای معرفی و گسترش برند خود نگاه می کنند. این در حالی است که در سال های اخیر بسیاری از برندها پا را فراتر گذاشته و از ویدئو به عنوان وسیله ای برای آموزش، برقراری ارتباط با مشتری و در نهایت تبدیل بازدید کننده به خریدار استفاده می کنند.
نمایش ویدئو و همچنین بررسی و آنالیز محصول به وسیله ویدئو اعتماد به خرید اینترنتی را افزایش می دهد. افراد با دیدن محصولات به صورت ویدئویی، راحت ‌تر برای خریداری تصمیم می ‌گیرند و همچنین صدا کمک می‌ کند که همه توضیحات تکمیلی در مورد هم محصولات و هم خدمات بازگو شود؛ در نتیجه افراد همه چیز را در رابطه با محصولات یا خدمات شما در می ‌یابند و همین کافیست که قدمی برای فروش بردارند.

ویدئو اعتماد ایجاد می کند

کیفیت محصول اگر چه نه در تصویر و نه در ویدئو مشهود نیست اما در ویدئو حس اعتماد بیشتری نسبت به تصویر در فرد ایجاد می شود. وقتی به سایتی فروشگاهی مراجعه می کنید و می خواهید خریدی داشته باشید ترجیح می دهید نسبت به همه زوایای خرید خود چه از نظر قیمت و چه کیفیت اشراف کامل داشته باشید . وقتی کیفی را برای خرید انتخاب میکنید مایل هستید بصورت آنلاین تصاویر و جزییات بیشتری از آن بدانید. این عمل باعث می شود مشتری از خرید خود مطمئن باشد و تردید نداشته باشد. همانطور که می دانید یکی از بهترین راه های افزایش اعتماد به کسب و کار شما نمایش رضایت مشتریان و به خصوص مشتریان خاص شماست. حال در نظر بگیرید این رضایتمندی در قالب یک ویدئو بیان شود. مطمئنا تاثیرات فوق العاده زیادی دارد.

نرخ بازگشت سرمایه با ویدئو مارکتینگ

نرخ بازگشت سرمایه در ویدئومارکتینگ غوغا می کند. این نرخ به شدت خوب و مورد پسند شرکت های نیازمند تبلیغات است. طبق آمارها 76 % صاحبان کسب و کارها معتقدند که ویدئو ها نرخ بازگشت سرمایه را به صورت فوق العاده ای افزایش می دهند. گرچه تولید ویدئو همیشه راحت ترین کار نیست اما در نظر داشته باشید که همیشه لازم نیست ویدئوی تولیدی شما کامل و با بهترین کیفیت باشد. مهم تر از کیفیت، ارائه و بیان کامل ویژگی های محصول و خدمات شماست.

موبایل مارکتینگ در ارتباط تنگاتنگ با ویدئومارکتینگ

استفاده از موبایل روز به روز در حال افزایش بوده و جذابیت های استفاده از آن نیز افزایش می یابد. ویدئو و موبایل ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. از سال 2012 تا 2017 بازدیدکنندگان ویدئو در موبایل بیش از 8 برابر افزایش داشته است. یوتیوب اعلام کرده است که تعداد بازدیدکنندگانی که از موبایل استفاده می کنند هر سال 100 % افزایش پیدا می کند.
در نظر داشته باشید که برای موتورهای جستجو تبلیغات و عناصر ویدئویی ارزش بالایی دارد و به همین جهت روی ترافیک وب سایت شما اثر مثبتی خواهد گذاشت. در واقع ویدئوی مشاهده در موبایل می تواند رنک شما در سئو را نیز افزایش دهد.

ویدئو مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

ویدئو مارکتینگ در شبکه های اجتماعی نقش بسزایی را ایفا می کند. بخش عمده ای از بازاریابی شبکه های اجتماعی مربوط به ویدئو و این ابزار هوشمند و هدفمند است. سال قبل فیسبوک اعلام کرد که میزان بازدید کنندگان ویدئوهای موجود در سایت تنها در عرض 7 ماه از 4 میلیارد در روز به 8 میلیارد افزایش پیدا کرده است. همین موضوع اهمیت ویدئو را در دنیای بازاریابی دیجیتال نشان می دهد. همچنین توییتر اعلام کرده است که کلیپ های ویدئویی بیشتری اشتراک گذاری را داشته است. اهمیت موضوع می تواند به نقش بالای ویدئو مارکتینگ در فضای دیجیتال اذعان کند.
می توان گفت که مخاطبان شبکه های اجتماعی که اکثرا جوان هستند حوصله و خیلی از آن ها وقت مطالعه متن ها بلند تبلیغاتی و یا آموزشی را ندارند و ترجیح می دهند از ویدئو استفاده کنند. در واقع یکی از دلایل محبوبیت این روزهای اینستاگرام نیز استفاده از تصاویر و محتوای ویدئویی است و در سال جدید نیز امکانات جدیدی به سرویس ویدئو خود اضافه کرده است. انتشار ویدئو جداب و خلاقانه در شبکه های اجتماعی یکی از مصادیق بازاریابی ویروسی است.

سخن آخر درباره ویدئو مارکتینگ

نقش ویدئو مارکتینگ روز به روز در دنیای بازاریابی و فروش بیشتر می شود و تا چند سال و شاید چند ماه آینده سایت هایی که اقدام به استفاده از ویدئو نکرده اند خیلی ساده از گردونه رقابت حذف شوند. به نظر می رسد کاربردهای فراوان ویدئو به ویژه در سئو اهمیت این ابزار را برای آینده دیجیتال مارکتینگ ثبت کرده است. برای دریافت مشاوره ویدئو مارکتینگ اینجا کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.