بازاریابی دیجیتال یکی از مهمترین شاخه های بازاریابی است که در شرایط کنونی باید دقت ویژه ای به آن شود. دیجیتال مارکتینگ مهمترین ابزار برای شناساندن و یا برندینگ یک شرکت است. در اینجا قصد داریم با این موضوع آشنا شویم.

بازاریابی دیجیتال

ابتدا به توضیح دو واژه ی بازاریابی و دیجیتال می پردازیم
بازاریابی یعنی ارتباط صحیح با مخاطبان و جذب آن ها برای خرید یک محصول یا ترغیب آن ها برای استفاده از خدماتی خاص
دیجیتال یعنی آنلاین بودن با استفاده از ابزارهای الکترونیکی (موبایل ، تبلت و … )
بازاریابی دیجیتال : عبارت است از هر نوع بازاریابی‌‌ که ماهیت آنلاین دارد؛ به عبارتی به تمام فعالیت هایی که به منظور تبلیغ محصول، خدمات، برندها و بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت صورت می گیرد.
در ابتدا باید دارایی های دیجیتال خود را تکمیل کنید و با استفاده از نوع کسب و کار خود پکیجی از مناسب ترین تاکتیک های بازاریابی دیجیتال آماده کنید .

دارایی های دیجیتال عبارت است از :

تاکتیک های بازاریابی دیجیتال

سئو : بهینه سازی وبسایت به منظور اینکه بالاترین رتبه بندی را در صفحات موتورهای جست و جو به خود بگیرد . این تاکتیک شاید یکی از مهترین موارد در دنیای امروز باشد که خود نیاز به بازاریابی محتوا است.
بازاریابی محتوا : برای جذب مشتریان بالفعل و بالقوه دارایی های محتوایی ایجاد کنید. در این کار لحن و برند خود را در نظر بگیرید .
بازاریابی ربایشی : با ایجاد محتواهای جذاب مشتریان را به سمت خود بکشید و تجربه ی دلنشینی را برای آنها ایجاد کنید تا به سمت برند های دیگر میل پیدا نکنند .
بازاریابی شبکه های اجتماعی : با استفاده از شبکه های اجتماعی برند و کار خود را معرفی کنید. این تاکتیک روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند و نمی توان به سادگی از آن گذشت.
بازاریابی ایمیلی : شرکت ها از بازاریابی ایمیلی به عنوان راهی برای ارتباط با مخاطبانشان به منظور تولید محتوا ، معرفی شرکت و تخفیفات و… استفاده می کنند.
شرکت های مختلف با استفاده از این تاکتیک ها می توانند بازارایابی اینترنتی خود را سر و سامان داده و روند برندینگ خود را تسریع ببخشند.
مزیت های بازاریابی دیجیتال
یکی از مهمترین مزیت های بازاریابی دیجیتال، ارزان و دسترس بودن و 24 ساعته بودن است. بازاریابی دیجیتال می تواند در تمام کسب و کارها موفق عمل کند و نتیجه موثر ایجاد کند. امروزه این روش بیشترین استفاده را دارد و به سرعت جایگزین روش های سنتی می شود. هر شرکت یک کارشناس بازاریابی دیجیتال باید داشته باشد تا کارهای خود را به بهترین نحو ارائه دهد و در بازاریابی دیجیتال موفق شود. البته برای کاهش هزینه ها می توان از شرکت های ارائه دهنده خدمات بازاریابی دیجیتال استفاده کرد.

وظایف کارشناس بازاریابی دیجیتال

• یکی از کارهای اجتناب ‌ناپذیر در دیجیتال مارکتینگ توسعه و مدیریت کمپین‌ های مربوطه است. این کارشناس باید با خلاقیت خودش یا با کمک گرفتن از افراد آن شرکت، کمپین های متنوعی را ایجاد و مدیریت کند.
• کارشناس بازاریابی دیجیتال باید روی شبکه های اجتماعی نظارت داشته باشد و استراتژی های مختلفی را به کار گیرد. صرفا پست گذاشتن برای اینکه کانال را به روز نگه دارد دلیل موجهی نیست.
• کارشناس دیجیتال همواره باید با سایر شرکتها و همکاران در ارتباط باشد و از ظرفیت آنها برای ایجاد هم‌افزایی بیشتر استفاده کند. مثلا برای ایجاد یک کمپین میتواند از شرکت های دیگر هم دعوت کند .
• این کارشناس باید حواسش به برند و نام تجاری شرکت باشد مثلا با استفاده از تبلیغات، آگاهی مخاطبان را با نام و محصولات شرکت افزایش دهد و به افزایش فروش در آینده کمک کند .
• کارشناس بازاریابی دیجیتال باید به جدیدترین تکنولوژی ها توجه کند و به روز باشد.
• کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید رقبا را در نظر بگیرد و از کارها و فعالیت رقبا غافل نشود.
تمامی موارد گفته شده تنها بخشی از مهمترین وظایف یک کارشناس دیجیتال بود که باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد. این موضوع می تواند کمک بسیار زیادی به آن دسته از افراد کند تا بتوانند برندینگ خود را به سرانجام برسانند. در واقع شرکت های مختلف باید از یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ مناسب بهره مند بوده و در صورتی که این کارشناس به وظایف خود متعهد باشد بهترین نتایج به دست می آید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.